Når nu facebook er så meget i vælten for tiden, så lad mig da komme med endnu et par vinkler på de sociale medier – de er efterhånden en meget stor del af alle virksomheders markedsføring og det er med til at ændre hvordan vi præsenteres for virkeligheden når både udgivelsestjenester og virksomheder tilretter deres udgivelse / markedsføring til denne type af “virkelighed”. Nyhedsstrømmene på de sociale medier er hurtige – hvert opslag vises kun i kort tid. Så din historie skal være fængende fra første linje. Og det gør noget ved det, som vi får at se. En af metoderne er clickbait, som jeg tidligere har skrevet om og fake news, som vi også har en del artikler om – bare søg i søgefeltet.
Her kan du finde astrid haugs vejledning til hvad, der sker og hvordan man som annoncør skal sørge for at være med på vognen. Det er nok rigtigt alt sammen, men om det også er godt, det er en anden sag.astridhaug.dk 18-trends-for-sociale-medier-i-2018
Så du må vel hellere få lidt hjælp til selvforsvar også – her er en glimrende artikel af Trine-Maria Kristensen om hvordan det egentligt er, det virker, det der med Facebook og “likes” og hvorfor det vi ser i høj grad er styret af det facebook ønsker, vi skal se: gyldendal.dk faa-mere-ud-af-den-tid-du-spilder-paa-sociale-medier.